Το 1ο ΕΠΑΛ ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ERASMUS+ (2015)

Το 1ο ΕΠΑΛ ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ERASMUS+ (2015)

Το 1ο ΕΠΑΛ Τρικάλων, σχολείο με παράδοση στην υλοποίηση Ευρωπαϊκών προγραμμάτων, την τρέχουσα σχολική χρονιά συμμετέχει ως εταίρος σε πρόγραμμα Erasmus+ που αφορά στην δράση ΚΑ2 “Cooperation and Innovation for Good Practices” με τίτλο “Open doors for non-formal education”.

Στο πρόγραμμα αυτό που είναι διετούς διάρκειας, συμμετέχουν επίσης σχολεία και εκπαιδευτικοί οργανισμοί από την Ρουμανία, την Πολωνία, την Λιθουανία, την Ολλανδία και την Τουρκία. Κοινό χαρακτηριστικό των συμμετεχόντων είναι το μειωμένο  κίνητρο των μαθητών τους για την εκπαιδευτική διαδικασία καθώς η πλειοψηφία τους προέρχεται από οικογένειες με χαμηλό κοινωνικό υπόβαθρο (άνεργοι, μετανάστες, μειονότητες κλπ). Προσπαθώντας λοιπόν να κινητοποιήσουμε τους μαθητές μας και να αυξήσουμε την αυτοπεποίθησή τους, προσπαθούμε να βρούμε νέες μεθόδους διδασκαλίας που θα κάνουν την διαδικασία της μάθησης πιο ευχάριστη και ουσιαστική.

Θέλουμε οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές μας να επικοινωνούν με συναδέλφους τους από τις ευρωπαϊκές χώρες, έτσι ώστε να εξοικειωθούν με διαφορετικές κουλτούρες και τρόπους ζωής και να κατανοήσουν καλύτερα ότι αν και προερχόμαστε από διαφορετικά εκπαιδευτικά συστήματα, έχουμε όλοι ως κύριο στόχο να εκπαιδεύσουμε ανθρώπους (μαθητές, φοιτητές, ενήλικες). Επιπλέον, το πρόγραμμα έχει στόχο την καταπολέμηση της ξενοφοβίας, του ρατσισμού και του κοινωνικού αποκλεισμού και υποστηρίζει την ανάγκη ύπαρξης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όχι μόνο για οικονομικούς λόγους, αλλά και σαν θεσμό που προάγει την διαπολιτισμικότητα.

Το πρώτο στάδιο του προγράμματος ήταν η κατάρτιση δυο εκπαιδευτικών από κάθε συμμετέχοντα φορέα σε μη τυπικές μορφές μάθησης. Η δραστηριότητα έγινε από 30/11 ? 4/12 στην πόλη Άσσεν της Ολλανδίας και υπεύθυνος για την κατάρτιση ήταν ο οργανισμός ?Quarter Mediation? που εδρεύει στην πόλη αυτή.

Το δεύτερο στάδιο έγινε στην χώρα μας από 3-7/3 με συμμετοχή 22 ξένων εκπαιδευτικών και των καθηγητών του 1ου ΕΠΑΛ. Κατά τη διάρκειά του οι Έλληνες εκπαιδευτικοί παρουσίασαν καινοτόμα προγράμματα ? διδακτικές παρεμβάσεις που υλοποίησαν τους με επιτυχία κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά σε χώρους εκτός της αίθουσας διδασκαλίας.

Το πρόγραμμα δραστηριοτήτων ξεκίνησε από την Αθήνα με πολιτιστική επίσκεψη στην Ακρόπολη και στο μουσείο της και συνεχίστηκε στην πόλη μας. Το πρωί της 4/3 η ομάδα των συμμετεχόντων επισκέφτηκε το δημαρχείο όπου η αντιδήμαρχος για θέματα παιδείας κα Βασιλένα Μητσιάδη μετά το καλωσόρισμα  έκανε μια σύντομη παρουσίαση της πόλης μας.

Ακολούθησε η επίσκεψη στον πύργο του ρολογιού όπου η ομάδα συμμετείχε στην δραστηριότητα με τίτλο «Παραμύθια στον πύργο του ρολογιού». Υπεύθυνη ήταν η κα Κατερίνα Παπανικολοπούλου, πρώην σύμβουλος των Νηπιαγωγών και συγγραφέας παιδικών βιβλίων, την οποία θερμά ευχαριστούμε.

Η συνέχεια δόθηκε στο Βαρούσι με την δραστηριότητα που είχε τίτλο «Μαθαίνω την παλιά πόλη», συνεχίστηκε στο σχολείο μας με την παρουσίαση της μη τυπικής μεθόδου μάθησης με τίτλο «Εικονικές επιχειρήσεις» και ολοκληρώθηκε με την εκπαίδευση της ομάδας των συμμετεχόντων στο εργαστήριο πληροφορικής σε θέματα σχετικά με την χρήση των εργαλείων Web2.0

Το πρωινό της επόμενης μέρα μας βρήκε στο Κουρσούμ Τζαμί για την δραστηριότητα με τίτλο «Διδασκαλία Ιστορίας και θεμάτων διαπολιτισμικής εκπαίδευσης» και συνεχίστηκε στον μύλο του Ματσόπουλου με δραστηριότητα που είχε σαν τίτλο «Διαθεματική προσέγγιση του περιβάλλοντος του μύλου στην διδασκαλία των μαθημάτων του μηχανολογικού τομέα του σχολείου μας». Ακολούθησε γνωριμία της ομάδας με τους παραδοσιακούς χορούς σε συνεργασία με το Κέντρο Χορού Τρικάλων «ΤΡΙΚΚΗ» και τον χοροδιδάσκαλο κ. Βασίλειο Γαλάνη τον οποίο ευχαριστούμε πολύ.

Η τελευταία ημέρα μας βρήκε στον χώρο των Μετεώρων για το προσκύνημα στις ιερές μονές του Αγίου Στεφάνου και του Μεγάλου Μετέωρου που μας υποδέχτηκαν θερμά και μας ξενάγησαν στους επισκέψιμους χώρους.

Πρέπει να υπογραμμίσουμε ότι σε όλη την διάρκεια παραμονής των φιλοξενουμένων στην χώρας μας, η διεύθυνση και οι καθηγητές του 1ου ΕΠΑΛ Τρικάλων φρόντισαν και την παραμικρή λεπτομέρεια δίνοντας μια λαμπρή εικόνα της ελληνικής φιλοξενίας, όπως φαίνεται και από τα θερμά σχόλια και των 22 συμμετεχόντων.

Επίσκεψη ευρωπαίων εκπαιδευτικών στο Δημαρχείο Τρικάλων (2015)

Επίσκεψη ευρωπαίων εκπαιδευτικών στο Δημαρχείο Τρικάλων (2015)

Στο Δημαρχείο Τρικκαίων βρέθηκαν σήμερα εκπαιδευτικοί από πέντε χώρες της Ευρώπης, στο πλαίσιο εκπαιδευτικού προγράμματος, στο οποίο μετέχει το 1ο ΕΠΑΛ Τρικάλων. Πρόκειται για το πρόγραμμα του ERASMUS+ με τίτλο «OPEN DOORS FOR NON FORMAL EDUCATION» – («Ανοιχτές πόρτες για τη μη τυπική εκπαίδευση»). Έχει ως στόχο να ενισχύσει την εκπαιδευτική διαδικασία με καλές πρακτικές που εφαρμόζονται σε κάθε χώρα, προσπαθώντας να κινητοποιήσει τους μαθητές για να αυξήσουν την αυτοπεποίθησή τους μέσα από νέες μεθόδους διδασκαλίας, οι οποίες που θα κάνουν τη διαδικασία της μάθησης πιο ευχάριστη και ουσιαστική.

Στο πρόγραμμα μετέχουν εκπαιδευτικοί από Ρουμανία, Πολωνία, Λιθουανία, Τουρκία και Ολλανδία, συνοδευόμενοι από εκπαιδευτικούς του 1ου ΕΠΑΛ Τρικάλων.

Τους υποδέχθηκε η αντιδήμαρχος Παιδείας κ. Βασιλένα Μητσιάδη, η οποία τους ενημέρωσε για τον Δήμο Τρικκαίων και την εκπαιδευτική δραστηριότητα, ενώ προβλήθηκε και ένα βίντεο – ξενάγηση στην πόλη των Τρικάλων.

Links:

1. www.trikalacity.gr – Επίσκεψη ευρωπαίων εκπαιδευτικών στα Τρίκαλα

22 εκπαιδευτικοί από την Ευρώπη μαθαίνουν ελληνικούς χορούς (2015)

22 εκπαιδευτικοί από την Ευρώπη μαθαίνουν ελληνικούς χορούς (2015)

Στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus+ που υλοποιεί το 1ο ΕΠΑΛ Τρικάλων παρευρέθησαν στα Τρίκαλα 22 εκπαιδευτικοί από την Ρουμανία, Πολωνία, Λιθουανία, Ολλανδία και Τουρκία. Μία από τις πολλές προγραμματισμένες δραστηριότητες στα πλαίσια του προγράμματος ήταν και η εκμάθηση ελληνικών χορών.

Το 1ο ΕΠΑΛ Τρικάλων σε συνεργασία με το Κέντρο Χορού Τρικάλων «ΤΡΙΚΚΗ» και τον χοροδιδάσκαλο κ. Βασίλειο Γαλάνη είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν στους καθηγητές που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, ελληνικούς παραδοσιακούς χορούς και φυσικά το γνωστό ανά την υφήλιο «Συρτάκι».

Η φιλοξενία του Κέντρου Χορού Τρικάλων αλλά και ο μοναδικός τρόπος που ο κ. Γαλάνης τους δίδαξε τους χορούς, έκανε τους ευρωπαίους καθηγητές να μην θέλουν να εγκαταλείψουν τον χορό και την αποχώρηση των καθηγητών από το Κέντρο Χορού πολύ δύσκολη.

Το 1ο ΕΠΑΛ Τρικάλων θέλει να ευχαριστήσει το Κέντρο Χορού Τρικάλων «ΤΡΙΚΚΗ» και ιδιαίτερα τον κ. Βασίλειο Γαλάνη για την εξαιρετική φιλοξενία τους και για την εκμάθηση των χορών.

Το 1ο ΕΠΑΛ Τρικάλων στην Πολωνία (2014)

Το 1ο ΕΠΑΛ Τρικάλων στην Πολωνία (2014)

Το 1ο ΕΠΑΛ Τρικάλων συμμετείχε στη 3η συνάντηση του Ευρωπαϊκού προγράμματος COMENIUS με τίτλο «Όλοι μαζί για το περιβάλλον» (All together for environment) που πραγματοποιήθηκε στη πόλη Rybnik της Πολωνίας από 11 έως 16 Οκτωβρίου 2014.

 Στο πρόγραμμα αυτό το 1ο ΕΠΑΛ Τρικάλων είναι το συντονιστικό σχολείο και επίσης συμμετέχουν άλλα 3 σχολεία, το  Istituto Istruzione Superiore F. Orioli από την Ιταλία, το Escola Secundaria Antonio Damasio από την Πορτογαλία και το  Zespol Szkol Ν.1 από την Πολωνία που φιλοξενούσε τη συνάντηση αυτή.

Οι γενικοί στόχοι του προγράμματος «All together for environment» είναι:

  • Η ενημέρωση σε θέματα περιβαλλοντικού και οικολογικού ενδιαφέροντος.
  • Ο εντοπισμός τοπικών περιβαλλοντικών προβλημάτων και η σχέση τους με τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο πλανήτης μας.
  • Η ανάδειξη των προβλημάτων στις τοπικές κοινωνίες, η αναζήτηση λύσεων και ο σχεδιασμός των κατάλληλων δράσεων.
  • Η ανάπτυξη πνεύματος συνεργασίας μεταξύ των συμμετεχόντων.
  • Η βελτίωση των γλωσσικών ικανοτήτων μαθητών και καθηγητών.
  • Η γνωριμία του πολιτισμού αλλά και της καθημερινής ζωής καθεμιάς από τις συμμετέχουσες χώρες.
  • Η ενίσχυση της Ευρωπαϊκής συνείδησης.

 Στη συνάντηση  της Πολωνίας συμμετείχαν 36 μαθητές και 10 καθηγητές από 4 χώρες. Οι Πολωνοί μαθητές φιλοξένησαν τους μαθητές των άλλων χωρών στα σπίτια τους και τους έδωσαν τη δυνατότητα να γνωρίσουν τον τρόπο ζωής στην Πολωνία.

 Στα πλαίσια της συνάντησης οι μαθητές παρουσίασαν τις εργασίες τους, σχετικές με την μόλυνση στο νερό, το χώμα και τον αέρα σε εκδηλώσεις που οργανώθηκαν στο αμφιθέατρο του σχολείου και επίσης γνώρισαν το εκπαιδευτικό σύστημα της Πολωνίας. Στη περιοχή της Σιλεσίας που βρίσκεται η πόλη Ρύμπνικ και το σχολείο που επισκεφτήκαμε, υπάρχουν τα μεγαλύτερα ορυχεία της Ευρώπης. Η βασική ειδικότητα εκπαίδευσης που έχει το σχολείο είναι «τεχνίτης ορυχείων» και για το σκοπό αυτό υπάρχουν στο σχολείο αντίστοιχα εργαστήρια που περιλαμβάνουν και υπόγειες στοές ορυχείων για την καλύτερη εκπαίδευση των μαθητών.

 Κατά τη διάρκεια της παραμονής μας στην Πολωνία, οι καθηγητές του σχολείου οργάνωσαν διάφορες εκπαιδευτικές δραστηριότητες σχετικές με το περιβάλλον, που περιελάμβαναν  επίσκεψη σε πάρκο με βίσωνες στην πόλη Pszczyna, στο ορυχείο ασημιού Sztolnia και στα Aλατορυχεία της Wieliczka που αποτελεί Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO από το 1978.

 Παράλληλα μας δόθηκε η δυνατότητα να γνωρίσουμε την υπέροχη πόλη της Κρακοβίας και να περιδιαβούμε στις όμορφες γειτονιές της δίπλα στον ποταμό Βιστούλα και το κάστρο της Βαβέλ, καθώς και στο Kazimierz, την εβραϊκή  γειτονιά όπου στο Β? Παγκόσμιο Πόλεμο οι γερμανοί απομόνωσαν σε  γκέτο τους Εβραίους πριν την τελική εξολόθρευσή τους στα στρατόπεδα συγκέντρωσης. Αλησμόνητη θα μείνει η επίσκεψη που κάναμε την τελευταία μέρα στο Άουσβιτς, όπου αντικρίσαμε την θηριωδία του πολέμου στο στρατόπεδο συγκέντρωσης Birkenau, που οι ναζί εξόντωσαν περίπου ενάμιση εκατομμύριο, άντρες, γυναίκες και παιδιά, κυρίως εβραίους, από διάφορες χώρες της Ευρώπης.

 Η συνάντηση έκλεισε την τελευταία βραδιά με ένα αποχαιρετιστήριο  δείπνο στο εστιατόριο του σχολείου, με φαγητά που μαγείρεψαν οι οικογένειες που φιλοξενούσαν τους μαθητές, κλείνοντας έτσι με τον καλύτερο τρόπο τη συνάντηση αυτή στη φιλόξενη Πολωνία.

 Από το 1ο ΕΠΑΛ Τρικάλων συμμετείχαν στο πρόγραμμα οι μαθητές Σοφοκλής Βήτας, Γεώργιος Καλκαντέρας, Ιωάννης Βήτας, Αλέξανδρος Παπαποστόλου, Δημήτριος Γάκης, Άγγελος Κατσιώπης, οι καθηγητές Ιωάννης Τρίγκας, Γεώργιος Κώτσης και ο Διευθυντής Νικόλαος Ντόγκας.

Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων για συμμετοχή στο Μεταλυκειακό έτος-τάξη μαθητείας – περιόδου 2021-2022

Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων για συμμετοχή στο Μεταλυκειακό έτος-τάξη μαθητείας – περιόδου 2021-2022

Οι ενδιαφερόμενοι για συμμετοχή στο Μεταλυκειακό έτος-τάξη μαθητείας – περιόδου 2021-2022 καλούνται να υποβάλουν ηλεκτρονικά τις αιτήσεις συμμετοχής στο «Μεταλυκειακό έτος – Τάξη Μαθητείας» από την Παρασκευή 22 Οκτωβρίου 2021, ώρα 11.00π.μ. έως και το Σάββατο 30 Οκτωβρίου 2021 και ώρα 19:00μ.μ. σύμφωνα με την εγκύκλιο της Περιφερειακής Δ/νσης Α/θμιας Και Β/θμιας Εκπ/σης Θεσσαλίας.

Πτυχία Επαγγελματικής Ειδικότητας Εκπαίδευσης και Κατάρτισης

Πτυχία Επαγγελματικής Ειδικότητας Εκπαίδευσης και Κατάρτισης

Οι επιτυχόντες στις Εξετάσεις Πιστοποίησης για τους Αποφοίτους του Μεταλυκειακού Έτους – Τάξη Μαθητείας των ΕΠΑ.Λ. της 1ης περιόδου 2021 μπορούν από σήμερα να παραλαμβάνουν ηλεκτρονικά τη Βεβαίωση Πιστοποίησής τους, πατώντας εδώ

Υπενθυμίζουμε ότι η Βεβαίωση Πιστοποίησης επέχει θέση Πτυχίου Επαγγελματικής Ειδικότητας Εκπαίδευσης και Κατάρτισης επιπέδου 5 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων.

Τα Πτυχία Επαγγελματικής Ειδικότητας Εκπαίδευσης και Κατάρτισης επιπέδου 5 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων θα αποσταλούν από τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. προς τους επιτυχόντες το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, στη διεύθυνση που είχε δηλωθεί κατά την υποβολή της αίτησής τους για τη συμμετοχή στις εξετάσεις Πιστοποίησης.

Σας ευχόμαστε καλή σταδιοδρομία!

Η Διευθύνουσα Σύμβουλος του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.
Ιωάννα Λυτρίβη

Πηγή: https://www.eoppep.gr/index.php/el/

Κανονισμός λειτουργίας Μεταλυκειακού Έτους – Τάξης Μαθητείας (ΦΕΚ)

Κανονισμός λειτουργίας Μεταλυκειακού Έτους – Τάξης Μαθητείας (ΦΕΚ)

Σε συνέχεια της έκδοσης της Υπουργικής Απόφασης με αριθμό πρωτ. 119730 με θέμα: «Κανονισμός Λειτουργίας Μεταλυκειακού Έτους – Τάξης Μαθητείας», αναρτάται το σχετικό ΦΕΚ 4531/τ.β/2021

Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Leonardo Da Vinci στην Κύπρο (8-3-2014)

Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Leonardo Da Vinci στην Κύπρο (8-3-2014)

Είναι σημαντικό στις μέρες μας μέσα σε ένα ομιχλώδες παιδαγωγικό τοπίο να ξεπροβάλει σαν φάρος ελπίδας ένα επαρχιακό σχολείο. Για πρώτη φορά ο τομέας Ηλεκτρολογίας του 1ου ΕΠΑ.Λ  Τρικάλων είχε την ευκαιρία να συμμετάσχει σε πρόγραμμα Leonardo IVT με τίτλο «Κατάρτιση στην Επιθεώρηση και τον Έλεγχο Ηλεκτρικών Εγκαταστάσεων Χαμηλής Τάσης σύμφωνα με τα Ευρωπαϊκά Πρότυπα». Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε στην Κύπρο από 16-03-2014 έως 29-03-2014 και έλαβαν μέρος 20 μαθητές του τομέα Ηλεκτρολογίας .

Σκοπός του προγράμματος ήταν η γνωριμία των μαθητών με τις τεχνικές Ηλεκτρικών Εγκαταστάσεων και τις μεθόδους ελέγχου αυτών σύμφωνα με τα Ευρωπαϊκά Πρότυπα. Για τον σκοπό αυτό επισκέφθηκαν σύγχρονες εγκαταστάσεις (Σταθμός Παραγωγής Ηλεκτρικής Ενέργειας Κύπρου), Τεχνικά γραφεία μελετών, τον Σύνδεσμο Ηλεκτρολόγων Κύπρου και σύγχρονες Βιομηχανικές Εγκαταστάσεις.

Το πρόγραμμα LEONARDO DA VINCI που υλοποιήθηκε, πέτυχε πλήρως τους στόχους που είχαν τεθεί αρχικά από το 1ο ΕΠΑΛ Τρικάλων, αποκομίζοντας  σημαντικά αποτελέσματα για τους μαθητές όπως:

  1. Nα ενημερωθούν οι μαθητές για τις διαδικασίες που απαιτούνται και ακολουθούνται κατά τον έλεγχο και την επιθεώρηση των Ηλεκτρικών Εγκαταστάσεων
  2. Να ενημερωθούν πάνω στην Ευρωπαϊκή Νομοθεσία του αντικειμένου εργασίας τους
  3. Να αποκτήσουν εμπειρίες με την πρακτική εκπαίδευση που θα τους βοηθήσουν στην επαγγελματική τους καριέρα και θα τους βοηθήσουν για την ευκολότερη πρόσβαση στην αγορά εργασίας.
  4. Να εξειδικευθούν πάνω στους Ευρωπαϊκούς κανονισμούς που αφορούν στον έλεγχο των Ηλεκτρικών Εγκαταστάσεων
  5. Να ενημερωθούν πάνω στις σύγχρονες τεχνικές ασφαλείας και στα μέτρα προστασίας που απαιτούνται.

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος οι μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ Τρικάλων έχουν βελτιώσει τις θεωρητικές και πρακτικές τους γνώσεις και παράλληλα  έχουν αποκτήσει μια βεβαίωση κατάρτισης που θα αποτελέσει ένα σημαντικό εφόδιο για την μετέπειτα επαγγελματική τους σταδιοδρομία πάνω στην επιθεώρηση και τον έλεγχο των Ηλεκτρικών Εγκαταστάσεων.

Φυσικά δεν θα μπορούσε να μην υπάρξει και το πολιτιστικό κομμάτι με επισκέψεις στο Αρχαιολογικό Μουσείο Κύπρου, στα Φυλακισμένα Μνήματα και στο Πολιτιστικό κέντρο Αμμοχώστου καθώς επίσης και σε άλλα μνημεία της Κύπρου.

Ο φορέας υποδοχής DOUMAG με υπεύθυνη την Κα Ελένη Καλαποδά προσπάθησε για το καλύτερο αποτέλεσμα, παρέχοντας υψηλού επιπέδου υπηρεσίες κατάρτισης.

Στο πρόγραμμα του 1ου ΕΠΑΛ Τρικάλων στην Κύπρο συμμετείχαν οι μαθητές: Τσίνας Άγγελος, Σακκάς Χρήστος, Μπουντούρης Παναγιώτης, Πάντος Στέφανος, Σακελλάρης Γεώργιος, Παλαύρας Αχιλλέας, Παλαύρας Παναγιώτης, Παναγιωτούλιας Δημήτριος, Μπαρτζιώκας Παναγιώτης, Γούλας Δημοσθένης, Αργύρης Δημήτριος, Νταλούκας Βασίλειος, Παπαγεωργίου Γεώργιος, Τσαπραλής Στυλιανός, Παπαγεωργόπουλος Βαϊος, Βασιλείου Σοφοκλής, Πολύζος Βασίλειος, Λέτσιος Χαράλαμπος, Μητσιάδης Δημοσθένης και Ρούντος Νικόλαος. Υπεύθυνος  του προγράμματος ήταν ο Κος Θεοφάνης Μαυρόπουλος καθηγητής Ηλεκτρολόγος του 1ου ΕΠΑ.Λ. Στην Παιδαγωγική ομάδα επίσης συμμετείχαν οι καθηγητές Ηλεκτρολογίας κ.κ. Κώτσης Γεώργιος  και  Λιάμης Γεώργιος.

Ο Ασπροπάρης (11-3-2014)

Ο Ασπροπάρης (11-3-2014)

Το 1ο ΕΠΑΛ Τρικάλων εδώ και χρόνια συμμετέχει σε περιβαλλοντικά προγράμματα ενημερώνοντας και ευαισθητοποιώντας τους μαθητές του. Πέρα από προγράμματα τοπικής εμβέλειας δραστηριοποιείται με επιτυχία και σε ευρωπαϊκά προγράμματα παρέχοντας την ευκαιρία σε μαθητές και εκπαιδευτικούς να αναπτύξουν συνεργασίες με σχολεία του εξωτερικού στη βάση της αναζήτησης λύσεων σε κοινά προβλήματα.

Από την τρέχουσα σχολική χρονιά ξεκίνησε ένα νέο πρόγραμμα με τίτλο «Όλοι μαζί για το περιβάλλον» (All together for environment).

  • Σε αυτό, πέρα από το 1ο ΕΠΑΛ Τρικάλων, συμμετέχουν τα παρακάτω σχολεία:
  • Zespol Szkol από την Πολωνία
  • Agrupamento de Escolas de Muralhas do Minho από την Πορτογαλία

Την τρέχουσα περίοδο οι μαθητές του σχολείου ασχολούνται με τα είδη της περιοχής μας που κινδυνεύουν να εκλείψουν. Το σημαντικότερο ίσως από αυτά είναι ο γύπας που ονομάζεται ασπροπάρης και ζει κυρίως γύρω από τα βράχια των Μετεώρων. Χρόνια τώρα αποτελούσε τον μόνιμο εαρινό επισκέπτη της περιοχής και ήταν αναπόσπαστα συνδεδεμένος με την κτηνοτροφική παράδοση, σε σημείο που ονομάζεται και τυροκόμος. Τα τελευταία 10 χρόνια ο πληθυσμός του είδους έχει κυριολεκτικά καταρρεύσει αφού από τα 50 περίπου ζευγάρια που αριθμούσε παλαιότερα έχουν απομείνει μόνο 2.

Για την λεπτομερή ενημέρωση των μαθητών, το 1ο ΕΠΑΛ Τρικάλων οργάνωσε ειδική παρουσίαση την Τρίτη 11/3 με ομιλητή τον Δημήτρη Βαβύλη, συνεργάτη της Ελληνικής Ορνιθολογικής Εταιρείας που συμμετέχει στο πρόγραμμα Life+ για την διάσωση του ασπροπάρη.  Στο τέλος της παρουσίασης που έκλεψε το ενδιαφέρον των μαθητών, ακολούθησε συζήτηση με τον ομιλητή που υποσχέθηκε την στήριξή του σε μια προσπάθεια δράσης των μαθητών με επίκεντρο τον ασπροπάρη.

Το 1ο ΕΠΑΛ Τρικάλων αισθάνεται την ανάγκη να ευχαριστήσει τον Δημήτρη Βαβύλη για την τόσο ενδιαφέρουσα παρουσίασή του, όσο και την Ορνιθολογική Εταιρεία για το έντυπο υλικό που μας διέθεσε.

Ο Διευθυντής
ΝΙΚΟΛΑΟΣ Κ. ΝΤΟΓΚΑΣ

Επιμορφωτικό Πρόγραμμα Jean Monnet YouthActiv (5-3-2014)

Επιμορφωτικό Πρόγραμμα Jean Monnet YouthActiv (5-3-2014)

Το Πανεπιστήμιο Πειραιώς διοργάνωσε στο 1ο ΕΠΑΛ Τρικάλων στις 5 Μαρτίου 2014 επιμορφωτική συνάντηση στο πλαίσιο του προγράμματος Jean Monnet Κύρια Δράση 1 – Δράσεις πληροφόρησης και έρευνας με το όνομα YouthActiv. Ακαδημαϊκή συντονίστρια του προγράμματος είναι η Λέκτορας του Τμήματος Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών Δρ. Φωτεινή Ασδεράκη.

Κύριος στόχος του προγράμματος είναι να θέσει στο επίκεντρο τους νέους, μαθητές ηλικίας 16-18 ετών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έτσι ώστε να διεξαχθεί ένας γόνιμος διάλογος στη σχολική κοινότητα για την Ευρωπαϊκή Ένωση, τον τρόπο λειτουργίας της και για την πορεία της Ελλάδας σ’ αυτήν. Επιπλέον, το πρόγραμμα επιδιώκει να δημιουργήσει μια πλατφόρμα δικτύωσης, που θα βοηθήσει στο να ακουστεί η φωνή των νέων στην Ελλάδα και στην Ευρώπη. Τα παιδιά μετά το πέρας της συνάντησης θα δημιουργήσουν ταινίες μικρού μήκους με θέματα που αφορούν την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Την συνάντηση χαιρέτισε ο Δήμαρχος Τρικκαίων, κ. Χρήστος Αντ. Λάππας. Χαιρετισμό απήυθυναν επίσης, οι διευθυντές των σχολείων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα κ. Νικόλαος Ντόγκας από το 1ο ΕΠΑΛ Τρικάλων, η κα. Αθανασία Ζαραμπούκα από το 1ο ΓΕΛ, η κα Βασιλική Κάκλα από το 7ο ΓΕΛ και ο κ. Νικόλαος Κολοβός από το 8ο ΓΕΛ.

Κατά το πρώτο μέρος της επιμορφωτικής συνάντησης παρουσιάστηκαν θέματα σχετικά με την Ευρωπαϊκή Ένωση και τα Ευρωπαϊκά Προγράμματα. Έλληνες, Πορτογάλοι και Αμερικανοί φοιτητές που συμμετέχουν στα προγράμματα Erasmus και Erasmus Mundus και βρίσκονται στην πόλη μας παρουσίασαν την εμπειρία τους στους μαθητές των Λυκείων της πόλης μας.

Κατά την διάρκεια του δεύτερου μέρους της επιμορφωτικής συνάντησης οι μαθητές παρακολούθησαν θεματικά εργαστήρια με κύριο στόχο την απόκτηση δεξιοτήτων και την εξοικίωσή τους σχετικά με τα όργανα και τους θεσμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στόχος των εργαστηρίων ήταν η δημιουργία ευσυνείδητων και ενεργών Ευρωπαΐων πολιτών.

Στο εργαστήριο Νεανική Κοινωνική Επιχειρηματικότητα οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τις ευκαιρίες για την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας στην Ευρώπη ενώ έμαθαν πώς να δημιουργήσουν το δικό τους επιχειρηματικό πλάνο.

Το Σεμινάριο Ευρωπαϊκής Δημοσιογραφίας παρουσίασε τις βασικές αρχές, αλλά και τα εργαλεία που αξιοποιεί ένας δημοσιογράφος που ασχολείται με ευρωπαϊκά θέματα.

Στο εργαστήρι προσομοίωσης αναπαραστάθηκε ο τρόπος λειτουργίας των ευρωπαϊκών οργάνων που νομοθετούν, δηλαδή της Επιτροπής, του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου. Οι μαθητές ανέλαβαν τον ρόλο, είτε ενός Επιτρόπου, είτε ενός Υπουργού, είτε ενός Ευρωβουλευτή με σκοπό να καταλάβουν τον τρόπο λήψης μιας απόφασης σε Ευρωπαϊκό επίπεδο.

Όπως υποδηλώνει και ο τρόπος του workshop ?Μείνε Ενεργός, η Ευρώπη είσαι εσύ?, στόχος του εργαστηρίου ήταν να φέρει τους νέους σε επαφή με τα επιτεύγματα και τα μειονεκτήματα της Ευρώπης προκειμένου να κατανοήσουν, πώς αυτά έχουν επηρεάσει και θα συνεχίσουν να επηρεάζουν τη ζωή τους. Μέσα από quiz, διαδραστικά παιχνίδια και ομάδες συζήτησης οι μαθητές γνωρίζουν βασικές αρχές για την ΕΕ και αντιλαμβάνονται έμπρακτα την έννοια της άμεσης και έμμεσης δημοκρατίας.

Πάνω από 140 παιδιά και εκπαιδευτικοί συμμετείχαν στο πρόγραμμα από το 1ο ΕΠΑ.Λ. Τρικάλων, από το 1ο, το 7ο και το 8ο Γενικό Λύκειο.

Επόμενος σταθμός για το YouthActiv η Αθήνα στις 7 Μαρτίου!

Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα του προγράμματος http://www.youthactiv.eu/ και στην επίσημη σελίδα του προγράμματος στο https://www.facebook.com/YouthActiv?ref=h

Translate »